U bevindt zich hier: Verenigingen en Opleidingen » Nieuws » Bestuurderscongres uitgelicht: 3 vragen aan...

Terug naar overzicht

Bestuurderscongres uitgelicht: 3 vragen aan...

2 mei 2017 15:52:00

Na een succesvolle eerste editie in 2016 organiseren de NBB en Nevobo op 20 mei voor de 2e keer samen het Bestuurderscongres.

Het thema van dit jaar is ‘The Next Step’ en daagt je uit om als vereniging, bestuur en jezelf de volgende stap te zetten. Wat kan een vereniging doen om sterker te worden en te groeien? Wat kan het de leden bieden om ervoor te zorgen dat ze zich aan de vereniging willen blijven binden? En wat kun je zelf doen om een betere bestuurder te worden?

Voor wie? Volleybal- en basketballbestuurders
Waar? Het Kloosterhotel, Amersfoort
Wanneer? 20 mei 2017 van 10.30 tot 17.00 uur

Hieronder wordt de workshop 'Nieuwe doelgroepen, nieuw aanbod' door de workshopleiders Ronald Buijs (YBBP) en Bas Theeuwen (Theeuwen Sport)

3 vragen aan: Ronald Buijs en Bas Theeuwen

Vraag 1: Wat gaat deze workshop mij als bestuurder brengen?

In deze workshop krijgen bestuurders inzicht in nieuwe of andere manieren waarop het verenigingsaanbod georganiseerd kan worden. Waarom nieuw of anders? De maatschappij en omgeving van de sportvereniging veranderen. Met een veranderende omgeving verandert ook de sportbehoefte en vraag van sporters. Vragen die horen bij de continue ontwikkeling van aanbod zijn; waarom doen we dit, waarom doen we het zo en hoe kan het anders? Om in te spelen op deze veranderende vraag is het van belang te kijken naar nieuwe mogelijkheden voor sportaanbod binnen de vereniging zonder daarbij de identiteit van de vereniging uit het oog te verliezen. In deze workshop laten wij voorbeelden van nieuw aanbod zien en gaan we samen met bestuurders op zoek naar wat er voor hun vereniging mogelijk is.

Vraag 2: Als het gaat om een basketball/volleybalvereniging, waarom zou ik nieuwe groepen binden aan mijn vereniging?

Als je als vereniging gezond wil blijven en op termijn wil blijven bestaan zal je mee moeten veranderen met je omgeving. Het aanboren van nieuwe doelgroepen is in onze ogen onderdeel van het aanpassen aan de veranderende omgeving.

Vraag 3: Zijn er voorbeelden van verenigingen die nieuwe doelgroepen aan zich binden?

Binnen het basketball zijn er verschillende voorbeelden van verenigingen die succesvol nieuwe doelgroepen aan zich hebben weten te binden. Daarbij is de interventie Basketball'sCool van de NBB gebruikt als voorbeeld. Ook zijn er verenigingen die het concept verder uitgewerkt hebben en daarmee het aanbod van hun eigen vereniging hebben versterkt. Wat deze interventie inhoud en op welke manier zij dit geïmplementeerd hebben binnen hun bestaande aanbod zal tijdens de workshop worden toegelicht.

Klik hier voor meer informatie en om in te schrijven voor het bestuurderscongres 2017.

Evenementen kalender

Bekijk foto's

De NBB is lidorganisatie van:

FIBA IWBF NOC*NSF